Saturday 14 April 2018

Cara Hilangkan Kulit Kusam, Blackhead & Parut Jerawat

CARA HILANGKAN KULIT KUSAM, BLACKHEAD & PARUT JERAWAT


Masalah kulit kusam, blackhead, whitehead, jerawat antara masalah kulit muka paling biasa kita dengar.

Sama macam orang lain, kulit muka Ada juga pernah ada masalah sebegini. Dah guna macam-macam jenis pencuci muka dan pelembap tapi masih juga sama. Sampailah Ada terjumpa satu skincare natural organik ni hujung tahun 2016.

Mary Jardin. Natural Organik Skincare. Formulasi Doktor Perubatan

Mulanya, Ada cukup tertarik dengan packaging skincare Mary Jardin (MJ) yang tersangatlah cantik dan ekslusif. Sekilang pandang dah macam skincare jenama luar negara tau.

Selidik punya selidik, rupa-rupanya Mary Jardin Founder adalah orang Malaysia, Dr. Maryam Aziz. Seorang doktor perubatan tempatan yang pernah berkhidmat di Unit Dermatologi, menghasilkan produk sangat natural, sangat organik.

Cara Hilangkan Kulit Kusam, Blackhead & Parut Jerawat | Adawiah
Basic Set Mary Jardin. 100% Natural Organic Skincare

Waktu tu terus tergerak hati nak berhijrah ke skincare Mary Jardin. Pilihan yang lebih selamat. Bebas kimia berbahaya pulak tu. Lagi lah teruja sebab ianya hasil tangan dan formulasi rahsia dari seorang doktor bertauliah kan.

Basic Set Mary Jardin Pilihan Hati

Ada mula guna Basic Set MJ yang ada 3 item. Facial Soap, Face Oil dan Detox Clay Mask. Pertama kali terima bungkusan MJ rasa sangat excited sebab bau Lavender nya yang sangat wangi harum semerbak satu rumah 😍

Yang bestnya MJ ni sebab skincare yang sangat simple. Tak perlu guna sampai 5-6 items, dan tiada lagi krim siang krim malam. Best!

Rutin Harian Yang Ringkas

Kulit muka Ada boleh dikatakan agak sensitif & jenis kombinasi. Jadi, Ada rehatkan kulit muka betul-betul dulu. Stop guna apa-apa produk penjagaan muka selama seminggu. Lepas tu baru Ada mula guna Basic Set secara perlahan-lahan supaya kulit dapat terima dan serasi dengan produk.

Ada kongsikan rutin harian Ada dengan Basic Set Mary Jardin:

1) Facial Soap Mary Jardin
  • Minggu pertama Ada start dengan Facial Soap. Sekali sehari dulu, dah serasi baru Ada guna 2 kali sehari, pagi dan malam.

Facial Soap Mary Jardin
Facial Soap Mary Jardin
  • Sabun MJ ni sangat best sebab dia ada butiran halus dari oat organik yang bertindak sebagai scrub lembut untuk menghilangkan sel kulit mati punca utama masalah kulit muka kusam.

2) Face Oil Mary Jardin
  • Minggu kedua baru Ada mula guna Face Oil. 1-2 titik Face Oil sebagai pelembap muka untuk pagi dan malam.

Face Oil Mary Jardin
Face Oil Mary Jardin
  • Face Oil bukan sekadar pelembap muka biasa. 9 jenis minyak botanik semulajadi dalam Face Oil MJ ni sangat powerful untuk bagi kelembapan maksimum pada kulit, sambil bertindak mengatasi masalah jerawat.
  • Paling Ada suka sebab bau aromaterapi dari Face Oil Mary Jardin ni sangat calming. Sambil melembap dan merawat kulit muka, tidur malam pun lebih nyenyak dan lebih berkualiti 😊

3) Detox Clay Mask Mary Jardin
  • Seminggu sekali Ada bermasker detoks guna Clay Mask Mary Jardin. Boleh bancuh dengan air biasa. Kadang-kadang Ada bancuh bersama fresh milk atau yogurt. Kulit rasa lembap dan sangat fresh.

Detox Clay Mask Mary Jardin
Detox Clay Mask Mary Jardin
  • First time Ada guna Clay Mask Mary Jardin ni, memang sangat terkejut sebab boleh rasa perbezaan ketara pada kulit. 3 bahan utama dalam Clay Mask; Arang Aktif, Bentonite & French Green Clay sangat berkesan untuk menyerap & menarik kotoran dalam liang pori.
  • Sebelum guna Clay Mask, kulit rasa kesat terutamanya bahagian hidung. Bila dah siap ber Clay Mask, memang lain sangat. Sentuh hidung rasa licin je. Tertanggal habis sel kulit mati, blackhead dan whitehead. Sangat puas hati. Definitely the best mask yang Ada pernah guna!
Secara ringkasnya, itulah rutin harian Ada guna skincare Mary Jardin. Rutin yang sangat ringkas. Kulit maintain sihat , poket pun lebih jimat 😊

Testimoni Mary Jardin Skincare

Alhamdulillah syukur sangat Ada berjodoh dengan skincare Mary Jardin. Pilihan paling tepat. Memang tak jumpa lagi skincare yang se best dan memenuhi apa yang kulit Ada nak selama ni.

Kulit dah tak kusam macam dulu. Sekali sekala jerawat muncul tu masih normal tapi cepat je surut balik. Yang rasa paling bahagia sebab tak tinggal parut jerawat. Surut dan terus hilang. 

Bestnya lagi, sejak konsisten guna Clay Mask MJ, blackhead dan whitehead mudah je hilang.

Jadi, kalau ada yang tanya:




"Macam mana cara nak mengatasi kulit kusam berminyak dan berjerawat?" 

" Apa petua nak menghilangkan jerawat, parut jerawat, blackhead dan whitehead di muka dengan cepat dan berkesan?"

"Mask apa yang terbaik untuk hilangkan blackhead?"


Jawapan Ada Mary Jardin skincare semestinya. 3 items dalam Basic Set sangat banyak membantu untuk pulihkan masalah kulit muka.

Kalau anda antara yang dah lama tercari-cari penyelasaian masalah kulit, yang idamkan kulit muka lebih sihat lebih berseri, ni lah masanya.

Skincare natural organik lain dari yang lain. Bebas kimia berbahaya. Handmade dan hasil formulasi rahsia dari seorang doktor bertauliah.

Rugi kalau tak cuba! 


Macam mana cara nak dapatkan skincare Mary Jardin?

Hubungi Ada segera untuk konsultasi dan servis terbaik InshaaAllah. Jangan terlepas peluang untuk milikinya dengan harga promo.


Salam Ukhwah dari saya,
Mary Jardin Kuala Lumpur | Petaling Jaya, Selangor
SMS | Whatsapp: Klik >> 017 9177802
nuruladarahman@gmail.com
FB Page: Nurul Adawiah




No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi komen :)